SCÜTF Eğitim Programı Hedefleri
Hedef 1: Molekül, hücre, organ ve sistem düzeyinde insan bedeninin normal yapısını anlayabilme
Hedef 2: İnsan davranışlarının temel prensiplerini anlayabilme
Hedef 3: Patolojik süreçleri ve bunların biyolojik değişimlerini tanımlayabilme
Hedef 4: Patolojik süreçlerin organ sistemlerini nasıl etkilediğini açıklayabilme
Hedef 5: Klinik ve temel bilimleri entegre edebilme
Hedef 6: Doğru bir tıbbi hikaye alabilme
Hedef 7: Tam bir sistemik fizik muayene yapabilme
Hedef 8: Tıbbi hikaye ve fizik muayeneden elde ettiği bulgular ışığında uygun tetkikleri isteyebilme
Hedef 9: Mevcut bulgular ışığında ayırıcı tanı yapabilme
Hedef 10: Tanıyı kesinleştirmek için gerekli tetkikleri isteyebilme
Hedef 11: İleri tetkik ve tedavi gerektiren hastaları uygun bölümlere, zamanında yönlendirebilmek
Hedef 12: Ön tanılarını uygun şekilde test ederek tanı koyabilmek
Hedef 13: Hastalar için uygun tedaviyi planyabilme
Hedef 14: Tedaviye yanıtı takip edebilme
Hedef 15: Hasta ve hasta yakınları ile ilişkilerde, tedavi ve bakımda kişinin değerlerine saygılı ve uygun davranabilme
Hedef 16: Hasta ve hasta yakınlarının birlikte karar verme süreçlerine katılımını sağlayabilme
Hedef 17: Diğer sağlık çalışanlarıyla etkin bir biçimde çalışabilme
Hedef 18: Tıbbi bilgileri kullanarak, birey ve sağlık personelleriyle, sözel ve yazılı olarak açık bir şekilde iletişim kurabilme
Hedef 19: Koruyucu hekimliğin temel prensiplerini uygulayabilmek için gerekli bilgi, yetenek ve tutumları geliştirebilme
Hedef 20: Uzun dönemli tedavi ve izlem gerektiren hastalıklar için kişiselleştirilmiş sağlık planlaması yapabilme
Hedef 21: Toplum yada topluluklar için yapılan sağlık planlamalarını anlayabilme
Hedef 22: Sağlam bir klinik temellendirme yapabilme
Hedef 23: Genel belirti ve bulguları saptayabilme
Hedef 24: Sık görülen hastalıklarda tedavi seçeneklerini anlayabilme tedavi süreçlerine katılabilme
Hedef 25: Akut, hayatı tehdit edici tıbbi sorunları tanıyabilmek ve tedaviyi başlatabilme
Hedef 26: Kronik hastalıkların yönetimi için gerekli olan bilgi ve yetenekleri elde edebilme
Hedef 27: Yaygın tıbbi hataları tespit edebilme, sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma
Hedef 28: Kalite artırımı modellerini anlayabilme ve uygulayabilme
Hedef 29: Bilgi ve eğitim teknolojilerini araştırma, eğitim, hasta bakımı ve tedavisi alanlarında kullanabilme
Hedef 30: Tıp pratiği, halk sağlığı ve bilimsel araştırmalar konusunda çoklu faktörlerin kritik önemini kavrayabilme
Hedef 31: İlgili ekonomik ve sağlık politikalarını da içeren sağlık sistemiyle tıp uygulamaları arasındaki ayrımı anlayabilme
Hedef 32: Tıbbın değer sistemi çerçevesinde klinik pratikte ve bilimsel araştırmalarda etik yaklaşım duyarlılığını geliştirebilme
Hedef 33: Kendini mesleki risklere karşı koruma ve zorluklarla baş edebilme yetileri geliştirebilme
Hedef 34: Hastalara, topluma ve meslektaşlarına iyi örnek teşkil edebilme
Hedef 35: Geleceğin doktor liderleri olabilmek için yetilerini geliştirebilme
Hedef 36: Bilimsel araştırma yapma, yeni bilgileri güncel olarak takip etme ve bilgileri diğerlerine aktarma yetenekleri geliştirebilme
Hedef 37: Yaşam boyu öğrenme bağlılığı gösterme
Hedef 38: Tıbbın tarihsel yönünü tanıyarak, geçmiş ile geleceği birleştirebilme