Tıp Fakültesi Yetkinlik Yeterlik Listesi


SCÜTF Misyonu

Misyon: SCÜTF’nin misyonu, uluslararası güncel standartlara uygun olarak tıp eğitimi sunmak, araştırma faaliyetlerini yürütmek ve sağlık hizmeti vermektir.

1- Tıp Eğitimiyle ilgili misyon: Tıp Eğitimiyle ilgili misyon: Ülkemizin sağlık sorunlarını ve ihtiyaçlarını bilen ve bunlara karşı duyarlı olan, bu sorunların üstesinden gelebilecek donanıma sahip, mesleğinin her alanında gerekli düzeyde yetkin, dünya standartlarında niteliklere sahip hekimler, uzman doktorlar ve akademik hekimler yetiştirmek. Fakültemizin misyonu, insanlara hizmet etmeyi seven, yüksek düzeyde empati ve iletişim becerilerine sahip, mesleki etik değerlere büyük önem veren sağlık profesyonelleri yetiştirmektir. Mezunlarımız sağlık kuruluşlarında hekimlik ve her alanda liderlik yapabilecek, çalışkan, dürüst ve davranışları tıp mesleği ve hekimlik geleneklerine uygun, yasal sorumluluklarının ve haklarının bilincinde, yeniliğe ve gelişmeye açık, hayat boyu öğrenmeye kararlı ve bu konuda yetenekli, eleştirel düşünme becerisine sahip olacaklardır. Ayrıca, fakültemizin sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak, pandemi ve doğal afetler gibi acil durumlara bilgi ve mental olarak hazır olacak şekilde kendi personelimizin ve yöre sağlık insan gücünün sürekli eğitim gereksinimlerini karşılamak, toplumun sağlık eğitimine katkı sağlamaktır..    

2- Araştırma Hizmeti ile ilgili misyon: Daha erken evrelerden itibaren Tıp Fakültesi öğrencilerinin bilimsel araştırmalar ile ilgili farkındalığını artırmak ve araştırma süreçlerine aktif katılımlarını desteklemek. Sağlığı ve sağlık hizmetlerini geliştirici, sağlık sorunlarının anlaşılmasına ve çözümüne katkı sağlayıcı araştırmaların ve bu araştırmaların ürünü olan yayınların yapılmasını ve/veya desteklenmesini sağlamak; bunun yanında, özellikle pandemi gibi küresel sağlık krizlerine çözümler sunabilecek araştırmalar üzerine odaklanarak uluslararası iş birlikleri ve multidisipliner çalışmaları teşvik etmek

3- Sağlık Hizmeti ile ilgili misyon: Başta SCÜTF Eğitim ve Araştırma Hastanesinde olmak üzere çeşitli birimlerde, toplumun ileri teknoloji ve uzmanlık gerektiren sağlık hizmeti ihtiyaçlarına cevap vermek, kapsamlı sağlık hizmeti sunumunda örnek birimler oluşturmak, bölgesel, ulusal ve uluslararası sağlık sorunlarının tanımlanmasına ve çözümüne yönelik çalışmalara katkı sağlamak; fakültenin sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak ve çevresel sürdürülebilirlik ilkelerine uygun olarak, ülkemizin sağlık sorunlarını temel alarak evrensel tıbba katkıda bulunmaktır

 

 

 

 

 

SCÜTF Vizyonu

Toplum ve birey sağlığını geliştirmede ve sağlık sorunlarına çözüm sağlamada, eğitim, araştırma ve sağlık hizmeti boyutuyla, ulusal ve uluslararası düzeyde tercih edilen bir tıp fakültesi olarak tanınmak. Mezunlarının, öğretim kadrosunun ve diğer çalışanlarının mensubu veya öğrencisi olmaktan gurur duyduğu, mezuniyet öncesi ve sürekli tıp eğitiminde, modern eğitim tekniklerini kullanan bir tıp fakültesi olmak; çevresel sürdürülebilirlik ve toplumsal duyarlılık ilkelerini ön planda tutarak sağlık alanında yenilikçi çözümler sunan, etik değerlere bağlı bir eğitim ve araştırma merkezi haline gelmek. Afetler ve olağanüstü durumlar sırasında topluma hızlı ve etkili sağlık hizmetleri sunabilme kapasitesine sahip olmak, bu kapasiteyi sürekli geliştirmek ve böylece sosyal sorumluluklarımızı en üst düzeyde yerine getirmek.

 

 

 

SCÜTF’nin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Amaçları

SCÜTF’in eğitim öğesiyle ilgili amaçları

SCÜTF, ülkenin ve global toplumun sağlık sorunlarını derinlemesine anlayan ve bu sorunlara duyarlı, çözüm odaklı yaklaşımlar geliştiren hekimler yetiştirmeyi amaçlar. Bu hekimler, mesleğinin her alanında gerekli düzeyde yetkin, dünya standartlarında niteliklere sahip olacak şekilde eğitilirler. İnsanlara hizmet etmeyi seven, iletişim becerileri ve mesleki etik değerleri yüksek düzeyde gelişmiş, sağlık kuruluşlarında hekimlik ve liderlik yapabilecek, dürüst ve tıp mesleği ile hekimlik geleneklerine uygun davranışları olan, yasal haklarının ve sorumluluklarının bilincinde, yeniliğe ve gelişmeye açık, hayatı boyunca öğrenmeye kararlı ve eleştirel düşünebilen araştırmacı hekimler yetiştirmektir.

SCÜTF, mezuniyet sonrası eğitim, sürekli eğitim ve toplum sağlığı eğitimi alanlarında da öncü rol oynamaktadır. Tıp disiplinlerinin büyük çoğunluğunda uluslararası düzeyde uzmanlık eğitimi sunmak, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü aracılığıyla yüksek lisans ve doktora eğitimleri düzenlemek, sürekli eğitime katkı sağlamak ve toplum sağlığını geliştirici eğitimler sunmak başlıca hedeflerimizdendir. Ayrıca, afet ve kriz durumlarında hızlı ve etkin sağlık hizmetleri sunma yeteneğine özel önem verilir; bu kapsamda eğitim programlarına afet yönetimi ve acil müdahale konularını entegre ederek, öğrenci ve personelimizi bu tür durumlara en iyi şekilde hazırlamayı hedeflemekteyiz.

 SCÜTF’nin hizmet öğesiyle ilgili amaçlar:

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi, insan ve toplum sağlığına yönelik hizmetleri, en güncel teşhis ve tedavi yöntemleri ile etkili, güvenli ve kesintisiz bir şekilde sunmayı amaçlar. Hasta, hekim ve çalışan haklarını ve güvenliğini destekleyerek, evrensel standartlarda eğitim-öğretim, araştırma ve sağlık hizmeti sunumu için gerekli altyapı ve donanımı sağlamaktadır.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesinin Misyonu:

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesi olarak, insan ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek için en güncel teşhis ve tedavi yöntemlerini etkili, güvenli ve kesintisiz bir şekilde sunmayı amaçlamaktayız. Hasta, hekim ve tüm sağlık çalışanlarının haklarını ve güvenliğini desteklemek, evrensel standartlarda eğitim, araştırma ve sağlık hizmetleri sağlamak için gerekli altyapıyı ve teknolojik donanımı sürekli geliştirmek temel görevimizdir. Bu çerçevede, ekolojik sürdürülebilirlik ilkelerini ve dijital sağlık teknolojilerini entegre ederek, tüm sağlık hizmetlerimizi çevre dostu ve yenilikçi bir yaklaşımla sunmayı hedeflemekteyiz. Ayrıca, afetlere ve acil sağlık gereksinimlerine karşı hazırlıklı olmak üzere özel stratejiler ve eğitim programları geliştirerek toplumun bu tür durumlara yanıt verme kapasitesini artırmayı amaçlamaktayız.

 

 

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesinin  Vizyonu:

Kalite kültürünü tüm uygulamalarda yaşama geçirmek, hasta odaklı yaklaşımı güçlendirmek ve hasta ile çalışan memnuniyetini mükemmelliğe ulaştırmak. Hastane hizmetlerinde tıbbi, teknolojik ve idari uygulamalarla toplumun özlediği, örnek, kaliteli ve tercih edilen bir sağlık kuruluşu olmayı hedeflemektedir.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Uygulama ve Araştırma Hastanesinin Kalite Politikası:

Kalite Politikası: Hasta ve çalışan memnuniyetini sağlamak, sürekli iyileştirme çalışmalarını sürdürmek ve sağlık hizmetlerini en iyi ve doğru bilgiler eşliğinde sunmak. Bilimsel toplantılar ve sonuçları ile ilgili olarak görsel ve yazılı medya yoluyla toplumu bilgilendirmek. Ayrıca, aile hekimliği dahil olmak üzere birinci basamak sağlık hizmetleri sunarken, bu alanda örnek uygulamalar gerçekleştiren eğitim ve araştırma birimleri oluşturmak.

Ek olarak, afet durumlarına ve acil sağlık hizmeti gereksinimlerine hızlı yanıt verebilme kapasitesini artırmak, bu tür durumlar için özel eğitim ve altyapı geliştirme çalışmalarına önem vermek. Bu çabalar, hastanemizi afetlere ve beklenmedik sağlık krizlerine karşı daha hazırlıklı hale getirerek toplum için bir güvence noktası oluşturacaktır.

SCÜTF’nin araştırma öğesiyle ilgili amaç ve hedefleri:

SCÜTF, tıp ve sağlık bilimleri alanında uluslararası düzeyde araştırmalar yapmayı ve ülkemizin sağlık sorunlarına dayanarak evrensel tıbba katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, küresel sağlık sorunlarına yenilikçi çözümler geliştirecek, multidisipliner ve çapraz sektörel iş birliklerine açık araştırmaları teşvik etmeyi hedefler.

Araştırma hedeflerimiz arasında; kronik hastalıklar, enfeksiyon hastalıkları, genetik bozukluklar ve yaşam tarzına bağlı sağlık sorunları gibi önemli alanlarda öncü araştırmalar yapmak yer almaktadır. Ayrıca, afet ve pandemi gibi acil durumlara yanıt verebilme kapasitesini artırmak amacıyla halk sağlığı ve afet tıbbı üzerine yoğunlaşmaktayız.

Bunun yanı sıra, araştırma sonuçlarının toplumun geniş kesimleri tarafından anlaşılabilir ve erişilebilir olmasını sağlamak, araştırmalarımızdan elde edilen bilgileri etkin bir şekilde yaymak ve politika yapıcılarla iş birliği içinde bu bilgileri politika geliştirme sürecine entegre etmek önceliklerimiz arasındadır. Araştırma altyapımızı sürekli modernize ederek ve genç araştırmacılara mentorluk yaparak, sürdürülebilir bir araştırma kültürü oluşturmayı amaçlamaktayız.

 

 

 

SCÜTF Eğitim Programı Hedefleri

Hedef 1:    Molekül, hücre, organ ve sistem düzeyinde insan bedeninin normal yapısını anlayabilme

Hedef 2:    İnsan davranışlarının temel prensiplerini anlayabilme

Hedef 3:    Patolojik süreçleri ve bunların biyolojik değişimlerini tanımlayabilme

Hedef 4:    Patolojik süreçlerin organ sistemlerini nasıl etkilediğini açıklayabilme

Hedef 5:    Klinik ve temel bilimleri entegre edebilme

Hedef 6:    Doğru bir tıbbi hikaye alabilme

Hedef 7:    Tam bir sistemik fizik muayene yapabilme

Hedef 8:    Tıbbi hikaye ve fizik muayeneden elde ettiği bulgular ışığında uygun tetkikleri isteyebilme

Hedef 9:    Mevcut bulgular ışığında ayırıcı tanı yapabilme

Hedef 10: Tanıyı kesinleştirmek için gerekli tetkikleri isteyebilme

Hedef 11: İleri tetkik ve tedavi gerektiren hastaları uygun bölümlere, zamanında yönlendirebilmek

Hedef 12: Ön tanılarını uygun şekilde test ederek tanı koyabilmek

Hedef 13:  Hastalar için uygun tedaviyi planyabilme

Hedef 14: Tedaviye yanıtı takip edebilme

Hedef 15: Hasta ve hasta yakınları ile ilişkilerde, tedavi ve bakımda kişinin değerlerine saygılı ve uygun davranabilme

Hedef 16:  Hasta ve hasta yakınlarının birlikte karar verme süreçlerine katılımını sağlayabilme

Hedef 17:  Diğer sağlık çalışanlarıyla etkin bir biçimde çalışabilme

Hedef 18:  Tıbbi bilgileri kullanarak, birey ve sağlık personelleriyle, sözel ve yazılı olarak açık bir şekilde iletişim kurabilme

Hedef 19:  Koruyucu hekimliğin temel prensiplerini uygulayabilmek için gerekli bilgi,                 yetenek ve tutumları geliştirebilme

 

 

 

Hedef 20:  Uzun dönemli tedavi ve izlem gerektiren hastalıklar için kişiselleştirilmiş sağlık planlaması yapabilme

Hedef 21:  Toplum yada topluluklar için yapılan sağlık planlamalarını anlayabilme

Hedef 22:  Sağlam bir klinik temellendirme yapabilme

Hedef 23:  Genel belirti ve bulguları saptayabilme

Hedef 24:  Sık görülen hastalıklarda tedavi seçeneklerini anlayabilme tedavi süreçlerine katılabilme

Hedef 25:  Akut, hayatı tehdit edici tıbbi sorunları tanıyabilmek ve tedaviyi başlatabilme

Hedef 26:  Kronik hastalıkların yönetimi için gerekli olan bilgi ve yetenekleri elde edebilme

Hedef 27: Yaygın tıbbi hataları tespit edebilme, sonuçları hakkında farkındalık sahibi olma

Hedef 28:  Kalite artırımı modellerini anlayabilme ve uygulayabilme

Hedef 29:  Bilgi ve eğitim teknolojilerini araştırma, eğitim, hasta bakımı ve tedavisi alanlarında kullanabilme

Hedef 30:  Tıp pratiği, halk sağlığı ve bilimsel araştırmalar konusunda çoklu faktörlerin kritik önemini kavrayabilme

Hedef 31:  İlgili ekonomik ve sağlık politikalarını da içeren sağlık sistemiyle tıp uygulamaları arasındaki ayrımı anlayabilme

Hedef 32:  Tıbbın değer sistemi çerçevesinde klinik pratikte ve bilimsel araştırmalarda etik yaklaşım duyarlılığını geliştirebilme

Hedef 33:  Kendini mesleki risklere karşı koruma ve zorluklarla baş edebilme yetileri geliştirebilme

Hedef 34:  Hastalara, topluma ve meslektaşlarına iyi örnek teşkil edebilme

Hedef 35:  Geleceğin doktor liderleri olabilmek için yetilerini geliştirebilme

Hedef 36:  Bilimsel araştırma yapma, yeni bilgileri güncel olarak takip etme ve bilgileri diğerlerine aktarma yetenekleri geliştirebilme

Hedef 37:  Yaşam boyu öğrenme bağlılığı gösterme

Hedef 38:         Tıbbın tarihsel yönünü tanıyarak, geçmiş ile geleceği birleştirebilme

 

 

 

Hedef 39: Tıp eğitimi, çeşitli disiplinler arası bilgileri entegre ederek öğrencilere daha geniş bir bakış açısı kazandırmalıdır. Bu, öğrencilerin farklı tıp disiplinleri arasındaki bağlantıları anlamalarına ve daha bütünsel tedavi yaklaşımları geliştirmelerine yardımcı olur.

Hedef 40: Sağlık teknolojilerindeki yenilikler, tıp eğitiminde önemli bir yer tutmaktadır. Öğrencilere yapay zeka, tele sağlık, ve dijital sağlık kayıtları gibi konularda bilgi ve beceriler kazandırmak gelecekteki tıp pratiğinde başarılı olmalarını sağlayacaktır.

Hedef 41: Küresel sağlık sorunlarına duyarlı doktorlar yetiştirmek amacıyla, küresel sağlık politikaları, bulaşıcı hastalıkların yönetimi ve uluslararası sağlık sistemleri gibi konularda eğitimler sunmak.

Hedef 42: Etik karar verme süreçleri ve mesleki sorumluluklar konusunda derinlemesine eğitimler düzenlemek, öğrencilerin bu kritik konularda sağlam bir anlayışa sahip olmalarını sağlamak.

Hedef 43: Öğrencileri bilimsel araştırmalara teşvik etmek ve onlara araştırma metodolojileri, veri analizi ve kritik düşünme becerileri kazandırmak.

Hedef 44: Afetler ve acil durumlar için özel eğitim modülleri oluşturmak, öğrencileri bu tür durumlar için hazırlıklı hale getirmek.

 

 

 

 

SCÜTF Mezuniyet Öncesi Eğitim Yetkinlikleri

  1. Temel Hekimlik Nosyonuna Sahip
  2. Organizmanın fizyolojik süreçlerine hakim
  3. Organizmanın patolojik süreçlerine hakim
  4. Entegrasyon yeteneği yüksek
  5. Doğru tanı koyabilen
  6. Doğru tedavi uygulayabilen ve takip edebilen
  7. Ekip Üyesi olabilen
  8. İletişim becerileri yüksek
  9. Koruyu Hekimlik yapabilen
  10. Toplum Sağlık planlayıcısı
  11. Teknolojiyi sağlık alanında kullanabilen
  12. Hem araştırma, hem eğitim, hem de hizmet aşamalarında Etik yaklaşım duyarlılığı olan
  13. Hastalara, topluma ve meslektaşlarına örnek model
  14. Liderlik vasıfları gelişmiş
  15. Bilimsel organizasyonlara katılma alışkanlığı kazanmış
  16. Bilim insanı
  17. Güncel tıp bilgisini takip edebilen
  18. Yaşam boyu öğrenmeye adanmış
  19. Lider ve yönetici
  20. Otonomi özelliği gelişmiş
  21. Hukuksal sorumlulukları ve haklarının farkında

 

  1. Kültürel Yeterlilikli: Kültürel farkındalığı ve çeşitliliği anlama yeteneği, hekimlerin çeşitli hasta popülasyonlarına daha etkili hizmet vermesini sağlar. Öğrencilere, farklı kültürel arka planlardan gelen hastalarla nasıl etkili iletişim kuracakları ve onlara nasıl saygı gösterecekleri konusunda eğitim verilmelidir.
  2. Afet Yönetimi ve Acil Durum Hazırlığı Konusunda Yetişmiş: Öğrenciler, afet yönetimi ve acil durum müdahaleleri konusunda eğitilmeli, bu alanda pratik uygulamalar yapmalıdır. Bu, onların beklenmedik durumlara hızlı ve etkili bir şekilde yanıt verebilmelerini sağlar.
  3. Sürdürülebilir Sağlık Uygulamalarını Teşvik Eden: Öğrenciler, sağlık hizmetlerinin çevresel etkilerini anlamalı ve sürdürülebilir tıp uygulamalarını teşvik etmeli. Bu, özellikle kaynakların sınırlı olduğu durumlarda önemlidir.
  4. Dijital Etik ve Veri Güvenliği Konusunda Hasas: Sağlık teknolojilerinin artan kullanımı ile birlikte, öğrencilerin dijital etik ve veri güvenliği konularında bilinçli olmaları gerekir. Bu, hasta bilgilerinin korunması ve etik online uygulamaların sürdürülmesi açısından kritik önem taşır.
  5. Sağlık Politikası ve Yönetimi Yapabilen: Öğrenciler, sağlık politikaları ve yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olmalı, bu bilgileri klinik pratiklerine ve toplum sağlığına nasıl uygulayacaklarını öğrenmelidir.
  6. Çok Disiplinli Takım Çalışmasına Yatkın: Sağlık hizmetleri, çeşitli disiplinler arasındaki işbirliğini gerektirir. Öğrenciler, farklı sağlık profesyonelleriyle etkili bir şekilde çalışabilme becerisini geliştirmelidir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yukarı